Nastoletni chłopcy kojarzą używanie marihuany z większą ilością seksu oraz lepszym seksem.
Nowe badanie wykazało, że nastoletni chłopcy kojarzą pozytywne reklamy marihuany w mediach społecznościowych z lepszą aktywnością seksualną.
Nowe badania sugerują, że nastoletni chłopcy narażeni na pozytywne reklamy marihuany częściej niż ich rówieśniczki kojarzą używanie marihuany z większą ilością seksu i lepszym seksem.
Badanie przeprowadzone przez Washington State University wykazało, że nastolatkowie płci męskiej, szczególnie ci, którzy byli młodsi, byli zainteresowani używaniem marihuany w przyszłości, wierząc, że użytkownicy marihuany będą bardziej nieskrępowani w swoim życiu seksualnym.
„Wiadomości, które widzą nastolatki i młodzi dorośli, są częścią tego, co ma wpływ, rodzaj odwołania i treści, a nie tylko fakt, że młodzi ludzie widzą te wiadomości w mediach społecznościowych” – powiedziała główna autorka badania, Jessica Fitts Willoughby.
Odkrycia pokazują również wpływ reklam i treści w mediach społecznościowych, które przedstawiają marihuanę w pozytywnym świetle, zarówno na młodzież, jak i młodych dorosłych, wyjaśnił Willoughby.
Naukowcy przebadali dwie grupy, jedną składającą się z około 300 uczestników w wieku od 15 do 17 lat, a drugą składającą się z około 1000 młodych dorosłych w wieku studenckim. Grupy zostały zapytane o ich wcześniejsze doświadczenia z marihuaną, korzystanie z mediów społecznościowych, ekspozycję na reklamy cannabis, ich zamiary używania marihuany w przyszłości oraz osobiste skojarzenia i założenia między seksem a marihuaną.
Badanie wykazało, że młodsi chłopcy wierzyli, że istnieje związek między marihuaną a dobrym seksem; młodzi dorośli nie byli zachwyceni.
Bez względu na wiek czy płeć badacze odkryli, że uczestnicy, którzy widzieli więcej treści promujących marihuanę w mediach społecznościowych, mieli większe zamiary używania konopi w przyszłości.
Naukowcy nie mają wyjaśnienia tych wyników, ale większość teoretyzuje, że zanim nastolatki osiągną wiek college’u, prawdopodobnie mają pewne doświadczenia seksualne. To prawdopodobnie kształtuje ich postrzeganie seksu i związku, jaki może mieć z marihuaną.
Jeśli chodzi o nastoletnie kobiety, nie było związku między pozytywnymi reklamami marihuany a seksem, chociaż zwiększyło to ich zamiar używania marihuany w przyszłości.