Jay-Z Wchodzi do Branży Cannabis

Jay-Z wchodzi do branży cannabis i debiutuje na rynku ze swoją własną marką.

Żyjemy w naprawdę chwalebnych czasach. Wystarczy otworzyć stronę internetową i wybrać ulubione produkty cannabis – które bardzo szybko zostają dostarczone prosto pod nasze drzwi.

Za marihuanę możemy zapłacić kartą zamiast gotówką. Wraz z coraz bardziej rozpowszechnioną legalizacją marihuany, wiele biznesmenów i celebrytów wkracza do branży cannabis.

Ostatnim, który to zrobił, jest miliarder, raper Jay-Z. Pan Beyonce wprowadza na rynek wysokiej klasy markę cannabis o nazwie Monogram. Marka debiutowała w Kalifornii. Jej sztandarowym produktem jest „OG Handroll”, 1,5-gramowy joint, które cena detaliczna wynosi 50 USD, czyli ponad dwukrotnie więcej niż sprzedaje się typowy joint. Co sprawia, że ​​jest wart aż 50 dolarów?

Według Monogram, „OG Handroll” jest zrobiony z kwiatka z małej partii i pali się jak ekskluzywne cygaro. Podobno firma przez cały rok opracowywała nową technikę uprawy i zwijania marihuany w jointy.

Monogram wchodzi na rynek z czterema różnymi odmianami cannabis o nazwach nr 88, nr 70, nr 96 i nr 01. Posiadają one trzy różne poziomy mocy – lekki, średni, mocny. Odmiany zostały opracowane przez DeAndre Watson, weterana w branży marihuany.

Jay-Z podpisał kontrakt, aby rozwijać i promować swoją markę marihuany z popularną kalifornijską marką cannabis Caliva.

Caliva posiada własne, domowe marki, własne przychodnie oraz usługi dostawcze. Według dokumentów, to Caliva jest właścicielem marki Moogram. Jay-Z jest nie tylko ambasadorem marki lub twarzą marki, jest też dyrektorem w firmie. Oficjalnie Jay-Z jest głównym strategiem marki Caliva. Caliva i Monogram zostały przejęte przez Subversive Capital Acquisition Corp. w listopadzie 2020 roku.

Subversive jest również właścicielem znanych marek konopi indyjskich, w tym Mirayo Carlosa Santany. Te firmy są zorganizowane w ramach nowej spółki macierzystej o nazwie „The Parent Co.”, która zebrała 575 milionów dolarów, kiedy weszła na giełdę kanadyjskiej giełdy NEO latem 2020 roku.

Transakcja dotyczy wszystkich akcji i po jej zamknięciu, Jay-Z przejmie 50% udziałów w Monogram. Podobno otrzyma pięć milionów akcji The Parent Co. i prawo do nabycia miliona kolejnych. Spółka Parent Co. ma również wyłączną umowę na bycie partnerem marki cannabis Roc Nation. Firma Roc Nation należąca do Jay-Z otrzyma 25 milionów dolarów w akcjach i 7,5 miliona dolarów rocznie w zamian za posiadanie praw do listy sportowców i artystów The Parent Co. Oczekuje się, że ci artyści i sportowcy odegrają rolę w rozwoju przyszłych marek konopi.

Jay-Z kieruje również programem sprawiedliwości społecznej w firmie. Spółka dominująca przeznacza 2% swojego dochodu netto rocznie na inwestycje w firmy zajmujące się konopiami indyjskimi (takie jak Black) jak i inne, mniejsze firmy.

Marki cannabis należące do celebrytów to wielki biznes. Snoop Dogg posiada firmę Leafs, Cyprus Hills B-Real markę oraz przychodnię Dr.Greenthumb w Los Angeles, Raekwon z Wu Tang Klan ma Citizen Grown, Bella Thorne – Glass House Farms, System of a Down’s Shavo Odadjian posiada 22Red, Tommy Chong ma Tommy Chong’s Cannabis, legenda NBA Al Harrington posiada Viola by Al Harrington, Marley Natural pochodzi od zmarłego Boba Marleya, perkusista Grateful Dead Mickey Hart posiada Mind Your Head, Rick Ross, Run the Jewels i Gary Payton współpracowali przy Cookies Collaborations; i wreszcie Mike Tyson posiada markę Tyson Ranch.

Legalizacja marihuany przyniosła korzyści wszystkim krajom, które zatwierdziły używanie rekreacyjnej marihuany. W ciągu ostatnich kilku lat Kolorado i Waszyngton odnotowały lepszą niż oczekiwano sprzedaż konopi indyjskich.

Kolorado przyjęło ponad 302 miliony dolarów podatków i opłat ze sprzedaży marihuany w 2019 roku. Sprzedaż cannabis w tym stanie wyniosła ponad 1,7 miliarda dolarów. W Kalifornii sprzedaż marihuany przyniosła 411,3 mln dolarów podatku akcyzowego, 98,9 mln dolarów podatku od uprawy i 335,1 mln dolarów podatku od sprzedaży od stycznia 2018 roku.

W listopadzie 2019 r. Massachusetts poinformowało, że w pierwszym roku legalnej marihuany sprzedaż wyniosła 393,7 mln dolarów. Ogółem w Stanach Zjednoczonych odnotowano sprzedaż o wartości 1,2 mld dolarów w 2019 roku.
Oczekuje się, że do 2024 roku kwota wzrośnie ta do ponad 30 mld dolarów.

W ostatnich wyborach New Jersey, Dakota Południowa, Montana i Arizona dołączyły do Waszyngtonu, Kalifornii, Nevady, Kolorado, Alaski, Illinois, Maine, Massachusetts, Michigan, Oregonu i Vermont w legalizacji rekreacyjnego używania marihuany. Nie ma co do tego wątpliwości: marihuana to wielki biznes.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit exceeded. Please complete the captcha once again.


Copyright © 420THC.pl - czyli kultura marihuany, konopi 420 w Polsce i na świecie.